Pàgina:Atheneo de grandesa (1681).djvu/16

Aquesta pàgina ha estat revisada.

Tajo, de las Sirenas destas riberas, y los Obeliscos de Pirene, donar vayà als ayres de Guadarrama.
 Pero ò llastima! Que las melodias de tants Orfeos Cathalanas, que pogueren mourer emulacio als mes sutils estrangers, vajan entre recatats borrons, aont las adultera en copias, son mateix aplauso, si yà no es, que las sepulte lo olvit, sent sa privaciò, digne suplici de nostre descuyt.
 Que Naciò no gosa, son parestatje en la celebre llibreria del Parnaso, aont los forasters curiosos cultivan sa noticiosa inclinaciò, y saben fins sos Antipodas, que en lo Cor del augusto Apolo, te lustre lo plectre de sos Alumnos.
 Sols la nostra, es la que desprecia esta gloria en sos ingenis, ò perque los desmaya la sisga dels venenosos Aspits, que en advertirlos entre las Aromas, que fomenta Hypocrene, se sevan cruels fins en sa sanch, ò es, que cega la ignorancia, introduint calumnias à tota llum, y ignominias à la de la Estampa en lloch de solicitarlos Mecenas los encadena Cerberos, que ab continua rabia lladran, y despadasan sas obras.
 Inpietat es esta, sols propia de la vulgar inadvertencia, que los Savis noblement generosos, sempre amparan Mercurials vigilias, disculpant descuyts, y encobrint defectes, ab que procurant vna sifra; per a desembrasarme de la plebeya osadia, en lo Oraculo divino trobi, en las puntas de aquella tan ponderada Sarsa, propi document pera despicarme, fent yo gala, del que ella illustra misteri, en esta Emblemma.